Acura
Acura este divizia de autoturisme de lux a concernului Honda. Lansata pe 27 martie 1986, Acura a fost primul brand auto de lux japonez din lume si primul care sa concureze regii luxului europeni si americani. Istoria sa include prima masina sport exotica japoneza, renumita Acura NSX, si numeroase inovatii tehnologice, printre care si primele aplicatii de navigatie cu sistemul inclus in panoul de bord, bluetooth pentru telefonul mobil si sunet surround DVD-audio. Acura a fost, de asemenea, primul producator de masini de lux japonez care si-a dezvoltat si fabricat produsele in America de Nord, incepand cu modelul Acura 2.2CL coupe din 1997. Azi, aproape doua treimi din masinile Acura vandute pe piata americana sunt proiectate, dezvoltate si fabricate in America de Nord. In 2005, divizia Acura a inregistrat cel de-al treilea an consecutiv cu recorduri la cifrele de vanzari.
Cele mai cautate modele sunt Acura TL sedan, cel mai vandut sedan de lux al Americii in 2004; SUV-ul Acura MDX; popularul sedan sport TSX. In 2006, Acura va introduce doua modele noi - Acura MDX si SUV-ul RDX. Echipat cu un motor turbo de 2.3 litri si tehnologia Super Handling All-Wheel Drive, modelul RDX imbina functiile de SUV cu performantele unui sedan sport. RDX va fi lansat comercial in vara lui 2007.
Alfa Romeo
Acura este divizia de autoturisme de lux a concernului Honda. Lansata pe 27 martie 1986, Acura a fost primul brand auto de lux japonez din lume si primul care sa concureze regii luxului europeni si americani. Istoria sa include prima masina sport exotica japoneza, renumita Acura NSX, si numeroase inovatii tehnologice, printre care si primele aplicatii de navigatie cu sistemul inclus in panoul de bord, bluetooth pentru telefonul mobil si sunet surround DVD-audio. Acura a fost, de asemenea, primul producator de masini de lux japonez care si-a dezvoltat si fabricat produsele in America de Nord, incepand cu modelul Acura 2.2CL coupe din 1997. Azi, aproape doua treimi din masinile Acura vandute pe piata americana sunt proiectate, dezvoltate si fabricate in America de Nord. In 2005, divizia Acura a inregistrat cel de-al treilea an consecutiv cu recorduri la cifrele de vanzari.
Cele mai cautate modele sunt Acura TL sedan, cel mai vandut sedan de lux al Americii in 2004; SUV-ul Acura MDX; popularul sedan sport TSX. In 2006, Acura va introduce doua modele noi - Acura MDX si SUV-ul RDX. Echipat cu un motor turbo de 2.3 litri si tehnologia Super Handling All-Wheel Drive, modelul RDX imbina functiile de SUV cu performantele unui sedan sport. RDX va fi lansat comercial in vara lui 2007.
Alfa Romeo
Surpriză! Alfa Romeo, marele producător de maşini şi mândria Italiei, îşi are originile în Franţa. În 1910, un nobil din Milano, cavalerul Ugo Stella a colaborat cu o companie franceză de producţie a maşinilor, Darracq, pentru a produce propria marcă de maşină în Italia. Când parteneriatul s-a încheiat, Stella a mutat compania şi a redenumit-o Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Lombard Automobile Factory, Public Company) sau, pe scurt, A.L.F.A.
Sigla Alfa Romeo a fost creată în 1910 de către un desenator pe nume Romano Cattaneo. Într-o zi, pe când aştepta tramvaiul, în staţia Piazza Castello din Milano, Cattaneo a fost inspirat de către crucea roşie din steagul milanez şi de către semnele armurii nobilei case de Visconti (care înfăţişau un şarpe cu un om prins în falcile sale, ce simboliza duşmanii lui Visconti şi care erau tot timpul gata de distrugere). Două noduri ale dinastiei de Savoia despărţeau cuvintele Alfa şi Milano. Cea de-a doua parte, cea de Romeo a apărut în 1916, când Nicola Romeo, un afacerit napolitan, a cumpărat compania şi i-a transformat fabricile în scopul producerii de muniţie şi maşinării pentru Primul Război Mondial. După război, compania s-a reîntors la producerea de maşini şi a preluat ultimul nume al proprietarului, devenind astfel Alfa Romeo.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
Aston Martin
În anul 1913, Martin şi Robert Bamford au fondat compania care mai târziu va deveni Aston Martin. În acelaşi timp, Martin & Bamford Limited produceau maşinile de curse Singers, dar cei doi îşi doreau să creeze un model mai sofisticat care să le aparţină. Martin şi Robert Bamford şi-au numit prima lor maşină Aston Martin, după numele fondatorului Lionel Martin şi după cursa de coastă denumită Aston Clinton, unde maşinile Singers au câştigat de mai multe ori.
Desigur că nu putem vorbi despre Aston Martin fără a-l menţiona pe James Bond. În 1959, Ian Fleming şi-a pus super spionul James Bond la volanul unei maşini Aston Martin DB Mark III. În 1964, James Bond a condus o maşină argintie actualizată, un super lucios Aston Martin DB5 AM, dotat cu mitralieră, scaun ejector pentru şofer şi numere de maşini care se schimbau automat.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
Audi
Inginerul german August Horch, care obişnuia să lucreze pentru Karl Benz, şi-a fondat propria companie de automobile A. Horch & Cie în 1899. 10 ani mai târziu, August Horch a fost exclus din propria companie şi şi-a înfiinţat o companie nouă într-un alt oraş, continuând să utilizeze brandul Horch. Fostul său partener l-a dat în judecată, iar August Horch a fost nevoit să caute un nou nume. Pe când Horch discuta cu partererul său de afaceri Franz Fikentscher în apartamentul acestuia, fiul lui Franz, Hans, a venit cu propunerea denumirii de Audi.
Astfel, în timpul întâlnirii, Hans studia latina într-un colţ al camerei. De câteva ori s-a uitat de parcă ar fi vrut să spună ceva, dar totuşi îşi reţinea cuvintele şi continua să lucreze, până când într-un final a izbucnit: ”Tată, audiatur et altera pars… Nu ar fi o idee bună sa numim Audi în loc de Horch? În germană ”Horch!” înseamnă ”Ascultă!”, iar Audi înseamnă acelaşi lucru în latină”. Iar ideea a fost primită cu entuziasm de toţi cei prezenţi la întâlnire.
Şi aşa s-a născut Audi în 1910. În anul 1932, patru producători de maşini – Audi, Horch, DKW şi Wanderer – au fuzionat în Auto Union. Sigla Auto Union – 4 cercuri întrepătrunse – va deveni mai târziu marca Audi care a utilizat acest logo doar pentru maşinile de curse, cele patru fabrici continuând să producă maşini sub nume propriu. Mai târziu, în 1985, Auto Union a devenit ceea ce ştim că este Audi în ziua de astăzi.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
ARO
Societatea Comerciala ARO SA este amplasata in Campulung Muscel, un important centru comercial inca din secolul al XIII-lea. Orasul este situat pe drumul european E 574, la 598m altitudine, pe albia Raului Targului.Cel mai apropiat aeroport este Aeroportul Otopeni, situat la 20 km de Bucuresti si la 172 km de Campulung.
Pe amplasamentul actual al S.C. ARO S.A. activitatea industriala a inceput in anul 1885 prin infiintarea unei fabrici de hartie a companiei Letea. Dupa Primul Razboi Mondial, fabrica s-a transformat in societate pe actiuni, producand si celuloza. Intre anii 1943-1944 au fost produse elice de avion si echipamente de tragere pentru Intreprinderea de Avioane Brasov, iar intre 1954-1957, parti componente pentru industria auto.
1957 reprezinta anul in care a fost produs primul automobil de teren in Romania, IMS 57. In anul 1959 a fost lansat modelul imbunatatit M 59. 1961 reprezinta anul in care incepe programul de proiectare si pregatire de fabricatie al automobilului M 461, a carui productie de serie debuteaza in 1964. Prototipul era echipat cu un motor conceput si realizat la Campulung sub denumirea de M 207, plasand autoturismul in media performantelor mondiale de la acea vreme pentru clasa de autovehicule tot-teren. Acesta reprezinta primul model comercializat la export incepand cu anul 1965, in total fiind exportate 53.000 bucati M 461 in 55 de tari.
In 1972 se lanseaza in fabricatie gama ARO 24 cu cele cinci modele ale sale, iar in 1980 intra in productia de serie gama de automobile ARO 10. In 1984 s-a inceput producerea primului motor Diesel ARO, L 27, iar in 1989 a motorului L 30 (benzina). Un nou model ARO 10, numit ARO Spartana, a fost lansat in 1997, in variantele de motorizare RENAULT TWINGO si DACIA.
In acelasi an s-a lansat familia de autovehicule militare ARO DRAGON.
Strategia de dezvoltare a produselor ARO a avut in vedere incepand cu anul 2000 sectorul de autoutilitare 4x4 sau modele care au un pronuntat caracter utilitar.
In prezent automobilele ARO sunt aliniate la normele de poluare EURO 2 si EURO 3 (motorizari diesel si benzina) si satisfac cerintele de securitate rutiera activa si pasiva impuse de reglementarile internationale.
De-a lungul celor peste 45 de ani de activitate industriala in domeniul auto, ARO a produs aproximativ 380 000 automobile de teren 4x4, care au fost exportate in proportie de doua treimi in peste 110 tari de pe toate cele 5 continenete
Pe amplasamentul actual al S.C. ARO S.A. activitatea industriala a inceput in anul 1885 prin infiintarea unei fabrici de hartie a companiei Letea. Dupa Primul Razboi Mondial, fabrica s-a transformat in societate pe actiuni, producand si celuloza. Intre anii 1943-1944 au fost produse elice de avion si echipamente de tragere pentru Intreprinderea de Avioane Brasov, iar intre 1954-1957, parti componente pentru industria auto.
1957 reprezinta anul in care a fost produs primul automobil de teren in Romania, IMS 57. In anul 1959 a fost lansat modelul imbunatatit M 59. 1961 reprezinta anul in care incepe programul de proiectare si pregatire de fabricatie al automobilului M 461, a carui productie de serie debuteaza in 1964. Prototipul era echipat cu un motor conceput si realizat la Campulung sub denumirea de M 207, plasand autoturismul in media performantelor mondiale de la acea vreme pentru clasa de autovehicule tot-teren. Acesta reprezinta primul model comercializat la export incepand cu anul 1965, in total fiind exportate 53.000 bucati M 461 in 55 de tari.
In 1972 se lanseaza in fabricatie gama ARO 24 cu cele cinci modele ale sale, iar in 1980 intra in productia de serie gama de automobile ARO 10. In 1984 s-a inceput producerea primului motor Diesel ARO, L 27, iar in 1989 a motorului L 30 (benzina). Un nou model ARO 10, numit ARO Spartana, a fost lansat in 1997, in variantele de motorizare RENAULT TWINGO si DACIA.
In acelasi an s-a lansat familia de autovehicule militare ARO DRAGON.
Strategia de dezvoltare a produselor ARO a avut in vedere incepand cu anul 2000 sectorul de autoutilitare 4x4 sau modele care au un pronuntat caracter utilitar.
In prezent automobilele ARO sunt aliniate la normele de poluare EURO 2 si EURO 3 (motorizari diesel si benzina) si satisfac cerintele de securitate rutiera activa si pasiva impuse de reglementarile internationale.
De-a lungul celor peste 45 de ani de activitate industriala in domeniul auto, ARO a produs aproximativ 380 000 automobile de teren 4x4, care au fost exportate in proportie de doua treimi in peste 110 tari de pe toate cele 5 continenete
BENTLEY
Bentley Motors Limited este un Bentley Motors Limited este un producator britanic de automobile de lux si Grand Tourers. Bentley Motors a fondat in Anglia, la 18 ianuarie 1919 de Walter Owen Bentley. El a fost cunoscut anterior pentru motoarele de avion construite pe timpul celui de al II Razboi Mondial, cel mai cunoscut fiind Bentley BR1.
Initial, compania era cunoscuta ca "the Bentley Boys" si si-a obtinut reputatia pentru performanta inalta in cadrul unor serii de competitii. In 1928-1930, se construiau in cantitati limitate modelele 6.5 L si varianta sportiva a acestora Speed Six. In 1930, a inceput productia celui mai scump si prestigios model al companiei – 8L.
In 1931, din cauza unor probleme financiare, dar si a costurilor mari de productie, grupul a fost achizitionat de Rolls Royce.
Rolls Royce a adus Bentley in linia sa deproductie si design, astfel incat marca Bentley a devenit un Rolls-Royce doar ca fara semnul distinctiv si cu pret mai mic. Primul Bentley produs impreuna cu specialistii de la Rolls Royce a fost modelul 3.5L (1933). In 1936 apare modelul 4.5L construit pe baza Rolls-Royce 20/25ÐÐ si Rolls-Royce25/30 ÐÐ .
In 1980, Bentley a redevenit o marca separata de inalta performanta.
In 1998, Rolls-Royce si Bentley Motors a fost cumparat de la Vickers (proprietar inca din 1980) de Volkswagen pentru suma de 430 millione Lire Sterline.
BUGATTI
Fondatorul marcii, Ettore Bugatti, s-a nascut in Italia, iar compania care ii poarta numele a fost fondata in Molsheim, in regiunea Alsacia, care in acele vremuri era sub ocupatie nazista si a revenit inapoi Frantei abia in anul 1919. De-a lungul istoriei compania Bugatti a devenit cunoscuta datorita ingineriei avansate pusa in practica in masinile sale de top, dar si datorita succeselor reportate in concursurile de viteza, in marile premii, adica in primele concursuri de tip „Grand Prix motor racing” din istorie, castigand chiar primul Mare Premiu al Statului Monaco. Succesul companiei a culminat cu pilotul de curse Jean-Pierre Wimille, care a castigat Cursa de 24 de ore de la Le Mans de doua ori (in 1937 cu Robert Benoist si in 1939 cu Pierre Veyron).
Masinile Bugatti nu erau doar ingenioase din punctul de vedere al mecanicii si elementelor ingineresti folosite, ci erau adevarate opere de arta sub aspectul desginului, care era indraznet, extrem si revolutionar pentru acele vremuri. Ettore si-a privit principalul competitor, Bentley, ca pe un fabicant de masini foarte rapide, in timp ce el si-a concentrat atentia spre durabilitate. Vroia nu numai masini rapide, dar si durabile, aceasta fiind si cheia succesului sau. Potrivit convingerilor sale, principalul sau dusman era greutatea, masa masinilor. Dispretul lui Bugatti pentru clientii nemultumiti este legendar, la fel ca si devotamentul sau pentru toate creatile sale. Intr-un incident notabil, dupa ce a intampinat un client nemultumit venit la fabrica sa cu „Ce, iarasi tu?”, a ascultat povestea acestuia referitoare la problema mecanica intampinata in mod neasteptat, dupa care i-a spus doar „Ai grija sa nu se mai intample in viitor!” si a plecat agale de-acolo...
Potrivit formei motoarelor sale, Bugatti este privit ca un „cubist”, realizarile sale ramanand in istorie. Foarte multe motoare marca Bugatti erau modeste in dimensiuni, dar extrem de puternice. Multe aveau trei supape pe cilindru, iar unele erau chiar supra-incarcate, pentru a fi fortate la maxim. Doua masini de curse Amercian Miller au fost examinate de Ettore, atentia acestuia indreptandu-se in special catre motorul masinilor. Mai tarziu, el a imprumutat si folosit arborele cu came duble superioare, sub licenta Miller, pe masinile sale construite ulterior.
Din pacate doar cateva modele din fiecare automobil proiectat de Ettore Bugatti au fost produse. Cele mai faimoase automobile din toate timpurile au fost: masinile Tip 35 Grand Prix, uriasul Royal, zburatorul Tip 57 „Atlantic” si masinile sport Tip 55. Dintre toate cele 7900 de masini care au iesit de pe linia de productie, dintre care aproximativ 2000 mai exista inca si astazi, fiecare model Bugatti a fost proiectat cu prefixul T, de la Tip, care face trimitere la diferitele versiuni de sasiu.
Masinile bugatti au avut un succes deosebit in curse, cu zeci de victorii in doar cateva decenii. Micile masini Bugatti Tip 10 au ocupat toate primele patru pozitii la chiar prima participare a acestui model intr-o cursa de masini. Modelul Bugatti Tip35 este, poate cea mai de succes marca de masini de curse din toate timpurile, adunand peste 2000 de victorii. Compania a castigat cursa de la Targa Florio timp de cinci ani consecutivi, din 1925 si pana in 1929. Pilotul Louis Chiron a obtinut cele mai multe podiumuri concurand cu masini Bugatti, drept pentru care compania Bugatti a secolului 21 l-a rasplatit cu un model concept, in onoarea sa. Dar, cel mai renumit succes obtinut de Bugatti a fost fara indoiala victoria Cursei de 24 de ore de la Le Mans, cand, in anul 1939, pilotii Jean-Pierre Wimille si Pierre Veyron, au castigat cursa in mod absolut surprinzator, avand doar o singura masina la dispozitie si foarte putine resurse materiale.
Ettore Bugatti a proiectat si o masina pe sine, numita „Autorail”, care a avut un mare succes, precum si un avion, dar acesta nu a zburat niciodata. Fiul sau, Jean Bugatti a decedat pe data de 11 august 1939, la frageda varsta de 30 de ani, in timp ce testa o masina Tip 57 in apropierea fabricii din Molsheim. Dupa acest nefericit incident, averea companiei a inceput sa scada constant. Al doilea Razboi Mondial a ruinat efectiv uzina din Molsheim, iar compania a pierdut dreptul asupra acestei proprietati. In timpul razboiului, Bugatti s-a gandit la construierea unei noi uzinini de productie in Levallois, langa Paris, si a proiectat o serie de masini noi. Ettore Bugatti s-a stins din viata la data de 21 august 1947.
Compania a incercat o revenire sub conducerea lui Roland Bugatti la mijlocul anilor 1950 cu masina de curse Tip 251. Proiectata cu ajutorul lui Gioacchino Colombo (designer renumit la Alfa Romeo, Ferrari si Maserati), aceasta masina nu a reusit sa se ridice la nivelul asteptarilor, ducand la oprirea definitva a productiei de automobile marca Bugatti.
In 1960, Virgil Exner a proiecat un nou model Bugatti, ca parte integranta a proiectului sau „Revival Cars”. Un exemplar dupa acest model a fost construit de Ghia, folosind ultimul sasiu Bugatti Tip 101 si a fost expus la Salonul Auto din Turin in 1965. Totusi nu s-au putut strange fondurile necesare productiei acestui model, astfel incat si acest model a fost dat uitarii...
Bugatti a continuat sa produca componente de avioane si a fost vanduta in anul 1963 lui Hispano-Suiza (un alt fabricant de masini care s-a transofrmat intr-un furnizor de componente pentru industria aviatica). Snecma a preluat compania in 1968, achizitionand mai tarziu si Messier. Cele doua branduri a fuzionat in 1977 formand Messier-Bugatti.
Volswagen AG a achizitionat drepturile de a produce masini sub marca Bugatti in 1998. Ei au imputernicit firma ItalDesign sa dezvolte Conceptul Bugatti EB 118. Acesta a fost proiectat ca un sedan avand 555 hp DIN (408 kW) si avand primul motor cu 18 cilindri in W. Conceptul a fost prezentat la Salonul Auto din Paris.
In 1999, Conceptul Bugatti EB 218 a fost introdus la Salonul Auto din Geneva. Mai tarziu, in acelasi an, modelul Bugatti 18/3 Chiron a fost introdus la IAA in Frankfurt. La Salonul Auto din Tokyo, Conceptul EB 218 a reaparut, fiind prezentat si modelul Bugatti EB 16/4 Veyron, prima materializare a unui model ce avea sa intre in productie.
In anul 2000, Volkswagen a fondat Bugatti Atuomobiles SAS si a introdus Conceptul Bugatti EB 16/4 Veyron, o masina avand un motor de 16 cilindrii, producand 1001 hp DIN (736 kW). Aceasta a fost prezntata la Saloanele Auto de la Paris, Geneva si Detroit. Dezvoltarea a continuat pe tot parcursul anului 2001 si EB 16/4 Veyron a fost promovat la statusul de „concept avansat”. In iulie 2005, Bugatti Automobiles SASA a anuntat ca masina va fi denumita in mod oficial Bugatti Veyron 16.4. S-a anuntat ca acest model, construit chiar in uzina istorica din Molsheim, va fi livrata clientilor in octombrie 2005. Totusi, in final, Bugatti Veyron a intrat in producite abia la sfarstiul anului 2005, astfel incat primele modele au fost livrate abia la inceputul lui 2006.
Vitezele maxime ale acestui bolid au fost testate cu diferite ocazii. Astfel, s-au obtinut 253 mph (407.5 km/h), aceasta viteza fiind mentinuta timp de doua minute. Potrivit revistei Car and Driver, consumul lui Veyron la viteza de 400 km/h a fost de 3.0 mpg. Diferite alte teste realizate de cateva reviste independente au anuntat unele probleme ale modelului (3 din 5 masini testate in noembrie 2005 avand nevoie de service). Totusi prototipurile Veyron au fost testate amanuntit de grupul Volskwagen, iar un pret estimativ a fost anuntat in jurul sumei de 1.2 milioane de dolari.
In viitor se anticipeaza ca, dupa modelul Bugatti Veyron 16.4, compania va produce o masina cu patru scaune, cu motor frontal si cu un sasiu unic si revolutionar, inspirat din cel al spledidului Bugatti Veyron
BUICK
Buick este o marca de automobile a companiei multinationale General Motors A fost infiintata in 1905.Buick este o marca de automobile, construita in Statele Unite, Canada si China de catre General Motors Corporation. Modelele Buick sunt vandute in America de Nord, China, si Orientul Mijlociu. Buick a aparut ca un producator independent de automobile sub numele de Buick Motor Company, fondat pe 19 mai, 1903 de catre David Dunbar Buick in Flint, Michigan. In 1904 compania a fost preluata de James Whiting. In scurt timp Buick a devenit unul din cele mai populare automobile din America. In 1903 a fost lansat primul automobil sub marca Buick. In 1908, a fost una dintre primele care s-a alaturat concernului General Motors, dar pastrand in acelasi timp un anumit grad de independenta. Buick a atras atentia cumparatorilor americani datorita constructiei foarte reusite, fapt ce a dus la un record de vanzari - 8 800 de unitati. In acelasi an, 1908, au fost lansate modele 10, cu motoare de 4 cilindri. Primul Buick cu un motor cu 6 cilindri a aparut in 1914, iar cu 8 cilindri in 1931. In anii 1930 modele Buick, impreuna cu Chevrolet si Pontiac au devenit simboluri ale unui stil american in industria de automobile. In timpul celui de al doilea razboi mondial, compania producea mai mult echipamente militare. Acum, diviziunea "Buick" a concernului General Motors construieste automobile relativ ieftine, cu tractiune pe fata pentru clasa de mijloc a pietii americane.
BMW
În anul 1913, Karl Friedrich Rapp şi Gustav Otto au fondat două fabrici separate de avioane care mai târziu vor fuziona pentru a forma BMW sau Bayerische Motoren Werke AG . Rapp şi Otto au avut puţin de a face cu producţia de maşini. Josef Popp, Max Friz şi Camillo Castiglioni au fost cei care au transformat BMW în rol de producător de maşini. Sigla reprezintă o elice care se învârte; la acea vreme avioanele erau vopsite în culori regionale, iar drapelul bavarez avea culorile alb şi albastru. Se spunea că atunci când elicea se învârtea forma o imagine în alb şi albastru.
În timpul Primului Război Mondial, BMW a fost furnizorul principal de motoare de avion pentru guvernul german. După război, Germania a fost obligată să înceteze producţia de avioane prin Tratatul de la Versailles, iar BMW a fost astfel nevoit să îşi schimbe afacerea. La început, BMW a produs frâne de tren, apoi biciclete motorizate, motociclete, iar în final, maşini.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
• Buick
Compania Buick a fost fondată în anul 1903 de către David Dunbar Buick, un inventator scoţiano-american, care a inventat supapele în capetele de cilindru. Dacă nu recunoaşteţi acest nume, să ştiţi că nu sunteţi singurul, dar trebuie să ştiţi că Buick, un tip care nu a fost în stare să termine liceul, a fondat mai târziu compania care avea sa fie cea mai mare din lume, General Motors.
La 15 ani, Buick a renunţat la şcoală pentru a merge să lucreze la un producător de robineţi. Când afacerea a picat, Buick şi prietenul său au preluat-o, dar după câţiva ani, Buick s-a certat cu partenerul său, deoarece prefera să îşi petreacă timpul meşterind la mtoare de maşini. Buick şi-a vândut acţiunile companiei şi a demisionat. Cu banii câştigaţi, Buick a fondat Buick Motor Company şi în câţiva ani a dus-o în pragul falimentului. El a fost exclus din companie de către partenerul său William “Billy” Duran în 1906 şi mai târziu şi-a vândut acţiunile pentru 100.000 dolari. Dacă şi-ar fi păstrat acţiunile, acestea ar fi valorat astăzi cu mult peste 100 de milioane de dolari.
În anii care au urmat, Buick a avut doar joburi foarte prost plătite şi nici măcar nu îşi putea permite un telefon. A murit sărac, fiind inspector la şcoala de comerţ din Detroid. În mod ironic, câţiva ani mai târziu, şi Duran a fost forţat să părăsească compania. General Motors, compania pe care Duran a construit-o, a refuzat să-i platească pensia, iar Duran a murit aproape sărac.
Revenind la istoria logo-ului, primele sigle Buick erau variante scrise cursiv a cuvântului Buick. Dar mai târziu, în 1930, designerul General Motors Ralph Pew, a găsit o inscripţie scoţiană pe o ladă de zestre şi a decis să o folosească pe post de decoraţiune de radiator. În 1960, sigla a încorporat trei scuturi pentru a reprezenta cele trei modele Buick construite – LeSabre, Invicta şi Electra.
În 1975, Buick şi-a schimbat sigla într-un vultur numit Happy odată cu lansarea liniei SkyHawk. Totuşi, la sfârşitul anilor 1980, când SkyHawk a fost retrasă, Buick s-a reîntors la sigla cu cele scuturi.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
• Cadillac
Când Henry Ford şi-a părăsit cea de-a doua companie de automobile, susţinătorii săi financiari au încercat să vândă bunurile companiei. Un inginer pe nume Henry M. Leland însă i-a convins ca să continuie să susţină compania. Ei l-au ascultat şi astfel s-a născut Cadillac.
Chevrolet a fost fondat de Louis Chevrolet si William C. Durant. Louis Chevrolet a fost sofer de curse si William Durant(fondator al General Motors) a fost dat afara din concernul General Motors in 1910, impreuna au hotarât sa refaca reputatia lui Durant in industria automobilelor. Dea lungul timpului compania s-a extins iar in 1916(anul in care Durant a devenit presedintele General Motors) Chevrolet a fuzionat cu GM. Astfel Chevrolet a avut un impact imens in industria automobilelor in SUA in perioada anilor 50 si 60. in 1963, una din zece masini vândute in SUA era un Chevrolet.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
Chrysler
Prima siglă Cadillac a fost bazată pe blazonul unei familii a unui aristocrat mărunt după al cărui nume compania şi-a inspirat denumirea: Antoine de La Mothe, Seigneur de Cadillac (Sir of Cadillac). În 1701, de La Mothe a fondat Fortul Pontchartrain, care mai târziu va deveni Detroid. Cadillac a fost numit după de La Mothe în 1902, când a avut loc celebrarea bicentenară a fondării oraşului.
Problema a fost că de La Mothe nu a fost niciodată nobil. Născut Antoine Laumet, de La Mothe a fost forţat să părăsească Franţa în condiţii misterioase (unii spun că sub acuzaţia de crimă sau din cauza neachitării unor datorii). În Lumea Nouă, el a putut să îşi asume o nouă identitate şi şi-a făurit un blazon cu elemente împrumutate din surse nobile.
În 1998, Cadillac a avut o nouă filosofie de design denumită ”artă şi ştiinţă” şi, drept urmare, sigla a fost reproiectată. Cele 6 mierle din blazon au fost eliminate, precum şi cioara, dar şi toate rămăşiţele blazonului familiei La Mothe, compania încercând astfel să scape de imaginea confuză. Noul logo şi-a făcut debutul câţiva ani mai târziu, fiind proiectat de către Piet Mondrian.
Chevrolet
Chevrolet cunoscut si drept Chevy este o marca de automobile produse de concernul GM. Este marca cea mai vânduta si mai cunoscuta din concern.
in gama Chevrolet se gasesc peste 20 de modele fiecare, fiecare remodelat in fiecare era a automobilelor. Chevrolet produce de la masini mici pâna la camioane comerciale, cel mai cunoscut camion fiind Chevrolet Silverado, al doilea in topul vânzarilor de camionete, primul fiind Ford F-Series. Chevrolet Impala este masina numarul unu in vânzari in SUA.Chevrolet a fost fondat de Louis Chevrolet si William C. Durant. Louis Chevrolet a fost sofer de curse si William Durant(fondator al General Motors) a fost dat afara din concernul General Motors in 1910, impreuna au hotarât sa refaca reputatia lui Durant in industria automobilelor. Dea lungul timpului compania s-a extins iar in 1916(anul in care Durant a devenit presedintele General Motors) Chevrolet a fuzionat cu GM. Astfel Chevrolet a avut un impact imens in industria automobilelor in SUA in perioada anilor 50 si 60. in 1963, una din zece masini vândute in SUA era un Chevrolet.
Chrysler
Chrysler este un producator de autoturisme din Statele Unite al Americii. Chrysler, impreuna cu subsidiarele, sale sunt acum parte a grupului DaimlerChrysler AG, dupa ce au fost cumparate de catre Daimler-Benz in 1998. Compania a fost formata de Walter Percy Chrysler pe 6 iunie 1925.
In 1928, Chrysler a inceput promovarea automobilelor sale prin ofertele de pret si accesorii. In aceasta perioada au fost lansate pe piata doua modele noi, unul la pret mai accesibil, modelul Plymouth, si unul cu pret mediu de piata, DeSoto. La scurt timp dupa aceea, compania a cumparat Dodge Brothers auto si a lansat gama de camioane Fargo.
Incepand cu 1955, modelul Imperial, unul de top al companiei in acea perioada, a devenit marca a Chrysler. In 1960, Valiant, de asemenea a fost introdus ca un marca distincta.
In 1960, Chrysler a introdus in autoturisme constructia unibody, fiind aplicata pentru prima data modelului Big Three. Aceasta in curand a devenit un standart in industria automobilistica.
In 1966, Chrysler s-a extins in Europa, prin preluarea British Rootes Group, si Simca din Franta, pentru a forma Chrysler Europa.
In 1979, Chrysler trece printr-o criza financiara, dar isi revine dupa o garantie semnificativa din partea statului american. Cu ajutorul din partea congresului SUA, Chrysler incepe productia de autoturisme inovatoare (cum ar fi platforma K-car), in special cu inventarea conceptului de minivan, evitand astfel falimentul.
Intr-o asociatie cu Mitsubishi Motors, numita Diamond Star Motors, Chrysler si-a consolidat eforturile pe piata masinilor mici.
La inceputul anilor 1990, Chrysler a facut primii pasi pentru a reveni pe piata europeana, lansand o linie de productie in Austria.
Chrysler a fuzionat in 1998 cu Daimler-Benz pentru a forma DaimlerChrysler AG.
In 2001, modelul Plymouth a fost scos din productie, iar compania si-a concentrat eforturile la dezvoltarea unor noi modele. Astfel, in 2004, apare Chrysler 300 si un nou Hemi V8.
O super-masina Chrysler ME Four-Twelve, cu un motor V12, a aparut ulterior pe piata. Chrysler ME Four/Twelve este cel mai avansat model Chrysler construit vreodata. Design-ul si motorizare sunt un exemplu stralucit al capacitatilor Grupului Chrysler.
In 1928, Chrysler a inceput promovarea automobilelor sale prin ofertele de pret si accesorii. In aceasta perioada au fost lansate pe piata doua modele noi, unul la pret mai accesibil, modelul Plymouth, si unul cu pret mediu de piata, DeSoto. La scurt timp dupa aceea, compania a cumparat Dodge Brothers auto si a lansat gama de camioane Fargo.
Incepand cu 1955, modelul Imperial, unul de top al companiei in acea perioada, a devenit marca a Chrysler. In 1960, Valiant, de asemenea a fost introdus ca un marca distincta.
In 1960, Chrysler a introdus in autoturisme constructia unibody, fiind aplicata pentru prima data modelului Big Three. Aceasta in curand a devenit un standart in industria automobilistica.
In 1966, Chrysler s-a extins in Europa, prin preluarea British Rootes Group, si Simca din Franta, pentru a forma Chrysler Europa.
In 1979, Chrysler trece printr-o criza financiara, dar isi revine dupa o garantie semnificativa din partea statului american. Cu ajutorul din partea congresului SUA, Chrysler incepe productia de autoturisme inovatoare (cum ar fi platforma K-car), in special cu inventarea conceptului de minivan, evitand astfel falimentul.
Intr-o asociatie cu Mitsubishi Motors, numita Diamond Star Motors, Chrysler si-a consolidat eforturile pe piata masinilor mici.
La inceputul anilor 1990, Chrysler a facut primii pasi pentru a reveni pe piata europeana, lansand o linie de productie in Austria.
Chrysler a fuzionat in 1998 cu Daimler-Benz pentru a forma DaimlerChrysler AG.
In 2001, modelul Plymouth a fost scos din productie, iar compania si-a concentrat eforturile la dezvoltarea unor noi modele. Astfel, in 2004, apare Chrysler 300 si un nou Hemi V8.
O super-masina Chrysler ME Four-Twelve, cu un motor V12, a aparut ulterior pe piata. Chrysler ME Four/Twelve este cel mai avansat model Chrysler construit vreodata. Design-ul si motorizare sunt un exemplu stralucit al capacitatilor Grupului Chrysler.
Fiat
Fiat, pe atunci denumit Fabbrica Italiana Automobili Torino (Italian Automobile Factory of Turin) a fost fondat in 1889 de către un grup de investitori din care făcea parte şi Giovanni Agnelli, care mai târziu a devenit directorul executiv. Agnelli şi-a cumpărat acţiunile pentru 400 de dolari (aproximativ 10.000 de dolari în 2007), dar acum valorează miliarde. Tot timpul un Agnelli a fost în managementul companiei Fiat. Ținând cont sau nu de bogăţia lor, clanul Agnelli a rămas un grup de oameni divizat şi greu de înţeles.
Se spune că sigla Fiat, care pare a fi formată din piese care le imită pe cele de scrabble, a fost proiectată în 1960 de către designerul şef al companiei care, trecând pe lângă fabrica Fiat în timpul unei căderi de curent, a văzut profilul firmei de neon pe cerul întunecat.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
Ford
Cei mai multi oameni ştiu că Ford a fost fondat, bineînţeles, de Henry Ford. Ceea ce multe prsoane nu ştiu este că aceasta a fost cea de-a treia companie de automobile a sa. Ford a început să experimenteze maşini pe când lucra cu Thomas Edison şi a plecat pentru a-şi înfiinţa prima companie auto – The Detroit Automobile Company şi care a dat faliment în doar doi ani. Apoi Ford a construit o maşină de curse şi a fondat cea de-a doua companie – Henry Ford Company. Ford a părăsit-o şi pe aceasta, iar compania a devenit mai târziu Cadillac.
În 1902, Ford şi-a creat cea de-a treia companie de automobile, the Ford & Malcomson, Ltd. şi aproape că a pierdut-o în momentul în care au scăzut vânzările. Nu a putut să-şi achite facturile către John şi Horace Dodge care produceau piese componente pentru el. Partenerul lui Ford a adus un grup de investitori şi chiar i-a convins pe fraţii Dodge să accepte acţiuni în compania care mai târziu a fost redenumită Ford Motor Company. După un timp, fraţii Dodge s-au retras pentru a-şi înfiinţa propria companie – Dodge.
În 1909, Childe Harold Wills, inginerul şef (şi în acelaşi timp designerul care a lucrat la Model T) a împrumutat caracterele de la propria sa afacere pentru a crea sigla Ford. Faimosul oval albastru a fost adăugat mai târziu pentru Modelul A 1927 şi a rămas în uz până astăzi.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
Mazda
Și-a început viaţa în anul 1920 ca Toyo Cork Kogyo Co în Hiroshima, Japonia. La acea vreme era criză de dopuri din cauza Primului Război Mondial, iar compania a fost fondată pentru a produce dopuri din coaja unui stejar chinezesc care înlocuia pluta. A fost o idee bună pentru un timp, dar în scurtă vreme Japonia a fost aprovizionată cu dopuri normale, iar compania a fost în prag de faliment.
În 1927, Jujiro Matsuda a ajuns la conducerea companiei şi a început să producă unelte, camioane cu 3 roţi şi mai târziu, maşini. După cel de-al Doilea Război Mondial, compania a adoptat numele de Mazda care, putea fi ori al zeului Ahura Mazda, ori pronunţarea englezească a numelui Matsuda, care era fondatorul companiei auto.
În 1936, sigla – sub forma literei M – a fost inspirată din emblema oraşului Hiroshima. În 1991 şi 1992, sigla simboliza o aripă cu soarele în centrul său. Sigla actuală a Mazda, poreclită ”sigla bufniţă” a fost proiectată de de Rei Yoshimara în 1997. ”M”-ul stilizat a fost creat să arate precum nişte aripi alungite, dar multă lume îl percepe precum o lalea stilizată.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
Mercedes-Benz
Compania modernă Mercedes – Benz îşi are originile în fuziunea din anul 1926 a două companii auto, Daimler-Motored-Gesellschaft sau DMG, fondată de Gottlieb Daimler (împreună şi cu Wilhelm Maybach) şi Benz & Cie, fondată de Karl Benz. Ambele au lucrat independent la inventarea automobilelor cu combustie internă. Fabricile lor erau la 90 de km distanţă una de cealaltă, dar nu ştia una de existenţa celeilalte. La terminarea Primului Război Mondial, economia Germaniei era la pământ şi, pentru a supravieţui, cele două companii au format în 1924 un sindicat care le-a dat posibilitatea să aibă în continuare vânzări de maşini sub mărci separate, dar cu un proiect unic, împărţind astfel vânzările şi costurile de publicitate. În 1926, cele două companii au fuzionat în Daimler-Benz.
Numele de Mercedes a apărut în anul 1900. Un bogat om de afaceri şi entuziast al curselor de maşini, pe nume Emil Jellinek, a început să vândă maşini Daimler. El şi-a dorit o maşină rapidă şi a vrut ca noul motor sa fie proiectat de către Maybach, iar aceasta să fie denumită după numele fiicei sale în vârstă de 10 ani, Mercedes.
Jellik avea un caracter aparte. Obişnuia să îşi înţepe inginerii cu cuvinte colorate şi critici cum ar fi – ”Remorca de gunoi a voastră s-a defectat conform programului” sau ”Sunteţi nişte măgari”. Totuşi, pentru că Jellinek vindea foarte multe maşini, era tolerat şi chiar ascultat. Mai târziu, Emil Jellinek a adăugat la numele său şi partea de Mercedes.
Steaua din sigla Daimler provine dintr-o vedere veche unde Gottlieb Daimler a desenat o stea deasupra casei sale şi a scris următoarele: ”Această stea va străluci într-o zi deasupra fabricii pentru a simboliza prosperitatea”. Steaua în 3 colţuri simboliza ambiţia lui Daimler de a produce vehicule pentru uscat, apă, şi aer.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
Mitsubishi
În anul 1854 în Japonia feudală, un bărbat numit Yataro Iwasak şi care era fiul unui fermier din provincie (al cărui bunic şi-a vândut titlul de samurai pentru a plăti nişte datorii ale familiei), şi-a început cariera cu stângul. La vârsta de 19 ani, a fost chemat acasă de la şcoală deoarece tatăl său a fost rănit într-o dispută cu conducătorul satului. Iwasaki a cerut judecătorilor locali să îi cerceteze cazul şi când a fost refuzat, l-a acuzat pe judecător de corupţie. Iwasaki a fost trimis la închisoare pentru şapte luni.
Anii au trecut şi în 1868, pe când lucra pentru clanul Tosa, legea Meiji a abolit sistemul clanurilor în Japonia feudală. Drept urmare, Iwasak a putut cumpăra afacerea navală a clanului şi, în 1873, a denumit-o Mitsubishi.
Patru generaţii mai târziu, un bărbat pe nume Kayota Iwasaki a transformat Mitsubishi într-un grup de corporaţii gigant care includea şi compania auto Mitsubishi Motors.
Numele de Mitsubishi reprezintă combinaţia cuvintelor mitsu, care înseamnă ”trei” şi hishi care înseamnă ”castane de apă” (folosite în Japonia pentru a simboliza un romb sau un diamant). Traducerea oficială a lui Mitsubishi este cea de ”3 diamante”.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
Peugeot
Își are începuturile în anul 1812, în Montbeliard, Franța unde doi frați, Jean-Pierre și Jean-Frédéric Peugeot și-au transformat moara de vânt într-o turnătorie. Primul lor produs era oțelul pentru fierăstraie, dar și arcuri de ceas și bare metalice cilindrice. Pentru zeci de ani, afacerea Peugeot a produs bunuri de metal, mașini-unelte, rochii de crinolină, umbrele, roți cu spițe, mașini de cusut, obiecte de grădinărit și, din 1885, biciclete.
Într-adevăr, Peugeot a intrat pe piața automobilelor pe calea bicicletelor. La acea vreme, era una dintre cele mai mari producătoare de biciclete din Franța. În 1889, Armand Peugeot a creat primul automobil cu aburi al companiei. Un an mai târziu, el a abandonat aburul în favoarea motorului cu combustie internă după o întâlnire cu Gottlieb Daimler.
Leul siglei Peugeot a fost proiectat de către un bijutier numit Justin Blazer în 1847 și se regăsea pe drapelul regiunii Franche-Comté. Sigla Peugeot era inscripționată pe obiectele de grădinărit pentru a garanta calitatea oțelului. A fost nevoie de 14 ani pentru ca Armand Peugeot să-și convingă familia că producția de mașini ar putea aduce bani. Și doar atunci i-au permis utilizarea leului Peugeot ca siglă.
Acum poate că nu conduceți o mașină Peugeot, dar pariez că ați folosit invenția Peugeot din 1842, și anume râșnița de piper. Mecanismul era atât de rezistent, încât a rămas aproape neschimbat până astăzi.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
Renault
Luis Renault avea 21 de ani când a construit prima sa mașină în grădina din spatele casei părinților. Curând, el a început să primească comenzi pentru mașini și drept urmare, în 1898, împreună cu frații săi și niște prieteni, Luis a înființat compania Société Renault Frères in Boulogne-Billancourt, Franța.
Prima siglă Renault desenată în 1900 reprezenta cele 3 inițiale ale fraților Renault: Louis, Ferdinand și Marcel. În 1906 sigla s-a schimbat, reprezentând partea din față a unei mașini, înconjurată de o roată zimțată. În timpul Primul Război Mondial, Renault a produs tancuri ușoare pentru aliați, modelul Renault FT 17. Acest tanc a fost atat de popular, încât după război, Renault și-a schimbat sigla cu imaginea unui tanc.
Forma de diamant a siglei fost introdusă în 1925 și a rămas până în ziua de astăzi, iar logo-ul modern Renault a fost creat în 1972 de către Victor Vasarely, ”tatăl” artei optice.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
Saab
Dacă ați văzut vreodată vreo reclamă la mașinile Saab, atunci trebuie să știți că această companie suedeză s-a născut din avioane cu reacție. Nu s-ar putea spune așa ceva despre stilul mașinii, dar aceasta este realitatea istorică. În 1937 o companie de avioane numită Svenska Aeroplan Aktiebolaget (“Swedish Aeroplane Limited” sau, simplu, SAAB) a fost creată pentru a acoperi nevoile armatei aeriene suedeze. Când cel de-al Doilea Război Mondial s-a terminat, compania de avioane SAAB, a început să producă mașini pentru a-și diversifica afacerea. În 1946 , prima mașină realizată a fost un prototip denumit Saab 92001 sau urSaab, ceea ce înseamnă Saab-ul original. A fost condusă în teste 530.000 de km într-o discreție totală, de obicei pe drumuri înguste și noroioase de pădure, foarte devreme dimineața sau târziu în noapte.
În 1947 s-a înființat Compania Saab Automobile. Prima mașină a companiei a fost Saab72, denumită astfel din simplul motiv că era proiectul cu numărul 92, proiectul cu numărul 91 fiind un avion.
Sigla-grifon reprezintă capul unui monstru mitologic care are corpul de leu și capul și aripile de vultur și provine de la Vadis-Scania,o companie producătoare de camioane care mai târziu a fuzionat cu compania de avioane Saab. Grifonul era blazonul provinciei Scania.
În 2000, compania de automobile Saab a fost cumpărată de General Motors și în prezent nu mai are nicio legătură cu Saab în afară de istorie și asemănările de sigle.
SURSA :http://www.redescoperaistoria.ro/
Volkswagen
Nu ați putea afla de pe siteul companiei, dar Volkswagen (care se traduce camașina poporului) își are originile istorice legate în mod direct de Adolf Hitler și de cel De-al Doilea Război Mondial. Pe scurt, după Primul Război Mondial economia Germaniei era la pământ, iar mașinile costau mai mult decât își puteau permite oamenii. Când Hitler a ajuns la putere și a devenit cancelar, a luat cuvântul la Showul Auto de la Berlin, și și-a exprimat ideea de a crea o nouă mașină ieftină.
În acelasi timp, Ferdinand Porche proiecta o mașină ciudată, dar ieftină (care mai târziu avea să devină Volkswagen Beetle). Porche s-a întâlnit cu Hitler în 1934, care i-a cerut ca mașina să aibă următoarele specificații – trebuia sa ajungă la viteza de 100 km/h, un consum de 7,5 litri la 100 km și să poată transporta 2 adulți și 3 copii. I-a mai spus că mașina ar trebui să arate precum un cărăbuș de mai și chiar i-a dat lui Porche o schiță. Porche i-a promis că îi va livra un proiect, iar prototipul avea sa fie produs de către Daimler-Benz.
În 1937 a fost creat Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH (iar un an mai târziu a devenit, mai simplu, Volkswagenwerk GmbH). În 1938 Hitler a inaugurat fabrica construită de către stat în Wolfsburg, care avea să producă KdF-wagen (Kraft durch Freude ceea ce însemna Putere prin bucurie). Puține mașini au fost construite, în schimb fabrica, ce utiliza munca forțată, a început să producă vehicule militare, bazate pe același șasiu: Kübelwagen, Schwimmwagen și Kommandeurwagen.
Mai târziu s-a aflat că aceasta a fost de fapt strategia lui Hitler de la început, iar el a adăugat niște specificații secrete proiectului lui Porche, mașina trebuind să fie capabilă să transporte 3 oameni, o mitralieră și muniție.
După ce Germania a fost învinsă în cel de-al Doilea Război Mondial, englezii au preluat fabrica Volkswagen, iar KdF-Wagen a fost redenumit the Beetle. Mai târziu, englezii au încercat să predea controlul companiei mai întâi celor de la Ford Motor Company, apoi guvernului francez, apoi altor producători englezi de mașini, iar în final celor de la Fiat. Toți au refuzat această ofertă gratis, pentru că au crezut că proiectul Beetle le-ar fi fost inferior, iar compania nu ar fi făcut decât să cheltuie bani. Așa că englezii au predat controlul guvernului german. Mai târziu, după ce au vândut peste 21 milioane mașini, Volkswagen Beetle a ajuns cea mai bună vândută mașina din lume. Sigla Volkswagen se presupune ca a fost proiectată de către Franz Xavier Reimspiess, un angajat al Porsche în cadrul unei competiții de proiecte. Acesta a primit ca premiu pentru logo 100 de mărci, aproximativ 400 de dolari.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu